Spojka BGM Pro 24 zubů pro Vespa PX200, Rally200
Kód: 54480Detailní popis produktu
Spojka BGM Pro Superstrong 2.0 Sport CR80 Ultralube s 24 zuby (64/65z primární kolo), vhodná pro Vespa PX200, Rally200. Včetně třecích lamel s obložením CR80 (hliník 16 mm / sinter).
BGM PRO Superstrong 2.0 CR – originál, nyní s Ultralube
Extrémně odolná spojka, velmi snadná na ovládání – vyrobeno v Německu
Spojka Superstrong 2.0 CR spojuje extrémní životnost, absolutní spolehlivost a lehké ovládání. Je základem každého solidního ladění motoru. Masivní, CNC obráběný koš spojky nabízí vynikající běh i enormně vysokou torzní tuhost. Díky tomu má perfektní náběh se jasně definovaným záběrným bodem a čisté rozpojování. Vhodná jak pro turisticky laděné jezdce s důrazem na kvalitu, tak pro ambiciózní závodníky, kteří hledají maximálně zatížitelnou a stabilní spojku.
VÝROBA 100% MADE IN GERMANY
Velmi robustní koš spojky včetně náboje je pro nás exkluzivně precizně CNC vyráběn v Německu. Koš má vynikající běh a mimořádně vysokou torzní tuhost. Nabízí tak perfektní náběh s jasně definovaným záběrným bodem i čisté rozpojování.
Každou spojku ručně kompletujeme v Bergheimu s maximální péčí o detail a následně ji testujeme. Díky tomu garantujeme trvale vysokou kvalitu a nejsme závislí na externích dodavatelích.
ULTRALUBE
Nejnovější generace spojek Superstrong 2.0 CR má inovativní techniku Ultralube. Ultralube pomocí přesně definovaných otvorů a odstředivé síly přivádí převodový olej jak do vysoce namáhaného profilu náboje (mezi košem a nábojem spojky), tak přímo na lamely. Tato v oblasti Vespa jedinečná technika dělá legendární spojku Superstrong 2.0 CR ještě odolnější. Spojka zkonstruovaná na věčnost.
VÝKON
Dodávaná, k montáži připravená spojka je díky namontovaným pružinám naladěna pro výkonový rozsah minimálně do 35 PS / 30 Nm. Použití silnějších pružin umožní bez problémů přenášet výrazně vyšší výkon/krouticí moment.
STROJE
bgm PRO Superstrong 2.0 CR nahrazuje jakýkoli běžný typ spojky používaný u Largeframe modelů Vespa s rotačním šoupátkem sání od cca roku 1967. Vhodná pro Vespa GL, Super, Sprint, Sprint Veloce, GT, GTR, TS, Rally, PX, Cosa a T5.
ÚPRAVY
- Stroje s méně než 180 ccm (z výroby) potřebují víko spojky z modelů 200 ccm, pokud se nemá upravovat původní víko spojky.
- Stroje do r. v. 1998 musí být pro montáž spojky Superstrong 2.0 CR minimálně upraveny (viz dokumenty v sekci „Ke stažení“).
SPORT CR80 Alu/Sinter
Sportovní verze používá mírně odlišný CNC koš spojky než typy STD/CR, rovněž z vysoce pevnostní, nitridované oceli. Je však navržen pro tzv. CR80 lamely. Tyto lamely z motocyklového segmentu mají extra široké packy (16 mm). Šířka samotné třecí plochy lamely je užší, díky čemuž lamely rychleji rozpojují a řazení je rychlejší. Přenos síly probíhá na větším vnějším poloměru lamel, což zaručuje maximální možný grip (dostupná plocha není v tomto směru rozhodující). Spojka je lehčí, zabírá o něco agresivněji a nabízí vyšší výkon pro velmi silné motory. Koš je ještě tužší než u Touring verze a poznáte ho podle frézovaných kapes z vnější strany. Zdvojení materiálu na packách, které zabírají do koše, je navrženo na extrémně vysokou životnost. Díky velké styčné ploše zůstávají koš i lamely dlouhodobě v perfektním stavu. Ideální pro sportovně orientované jezdce, kteří preferují maximálně rychlé řazení.
OZUBENÍ
Spojky s přímým ozubením pastorku lze kombinovat pouze s odpovídajícím primárním kolem s přímým ozubením. K tomu je nutné motor kompletně rozebrat. Extra dlouhé primární převody na bázi primárního kola 62/63 zubů jsou k dispozici výhradně s přímým ozubením. Vysoký točivý moment motorů, které tak dlouhé převody vyžadují, je přes přímé ozubení přenášen přímo do převodovky bez bočního namáhání ložisek sekundární hřídele. Díky precizní výrobě jsou i přímé převody stejně tiché jako šikmé.
PŘEVOD
Primární převod se skládá z pastorku spojky a primárního kola. Piaggio z výroby kombinovalo primární kola 65, 67 a 68 zubů s různými pastorky spojky. Díky tomu lze snadno upravit celkový převod motoru. Rozlišuje se mezi 67/68 a 65 zuby. Kvůli rozdílnému modulu ozubení lze použít následující kombinace kol/pastorků.
Upozornění: BGM jako jediný výrobce nabízí různé 22z pastorky pro primární kola 67/68z a 65z. Jen tak je zaručena maximální stabilita.
| Primární kolo | Primární kolo z výroby | Použitelné spojky BGM Superstrong 2.0 CR |
|---|---|---|
| 62z* | x | 23z*, 24z*, 25z* (přímé ozubení) |
| 63z* | x | 24z*, 24z*, 25z* (přímé ozubení) |
| 65z | Rally200, PX200 | 22z*, 23z, 24z* |
| 67z | Všechny modely 125–180 ccm do r. 1977 | 20z, 21z, 22z, 23z* |
| 68z | Všechny modely 80–150 ccm od r. 1978, všechny Cosa | 20z, 21z, 22z, 23z* |
| * | BGM pastorky se speciálním ozubením | |
PŘÍKLADY
Delší převod:
Jezdci PX80/PX125 používají pro prodloužení převodu spojku s 22 nebo 23 zuby (pro primární kolo 67/68).
Jezdci PX200/Rally200 používají pro prodloužení převodu spojku s 24 zuby (pro primární kolo 64/65).
Kratší převod:
Jezdci PX200/Rally200 používají pro zkrácení převodu spojku s 22 zuby (pro primární kolo 64/65).
TIP
Pro co největší šířku převodových poměrů jednoduše namontujte speciální primární kolo BGM s 64 zuby (motor je nutné kompletně rozebrat). Poté lze pouhou výměnou pastorku spojky motor podřadit od mírných 177 ccm válců až po motory s obrovským točivým momentem.
EXTRA DLOUHÝ
Motory s velmi vysokým točivým momentem a časným nástupem výkonu volí spojky s přímým ozubením, které vyžadují i primární kolo s přímým ozubením (k dispozici také jako sada). Lze tak dosáhnout velmi dlouhých převodů. Ideální také tehdy, když je u velmi sportovních motorů s upravenou sekundární hřídelí a kratšími rozestupy mezi rychlostmi celkový převod příliš krátký (např. MHR). Možnost i v případě, že je samotná převodovka velmi krátká (PX80) nebo je převod příliš nízký kvůli malému průměru kol (motor PX200 s 8" pneumatikami ve starším modelu).
OBSAH BALENÍ
Součástí je kompletní, k montáži připravená spojka s lamelami bgm PRO Cosa a deseti pružinami BGM PRO XL. Dále nový O-kroužek víka spojky, půlměsícové pero a nová matice spojky. Používáme matici s pojistným klemm dílem (MBN13023, T2, pevnostní třída 10, DBL9440.40), protože s ní máme nejlepší zkušenosti i v závodním provozu s výkonem přes 40 PS na hřídeli. Utahovací moment 70–75 Nm. Nedoporučujeme jiné způsoby jištění jako Nord-Lock, vlnité podložky (DIN 137) nebo vějířové podložky (DIN 6798).
DOPORUČENÍ
Doporučujeme i u vysoce výkonných motorů nízce legovaný převodový olej tříd API GL3/GL4, aby se zabránilo prokluzu spojky i při extrémní zátěži. Platí i pro naše spojky BGM Superstrong 2.0. Starší specifikace motorových olejů SAE30 odpovídá dnešní převodové specifikaci SAE 85W/90. Jako mazivo doporučujeme BGM Pro Street Gear Oil (BGM2025, odpovídá specifikaci API GL-3). Další doporučení: Castrol MTX a Motul 4100.
Doplňkové parametry
| Kategorie: | Spojky ke skútru |
|---|---|
| EAN: | 4057237664570 |
| Modely: | Cosa 1 200 VSR1T (-91), Cosa 2 200 VSR1T (92-), P200 E VSX1T, PX 200 E (kotouč) VSX1T (98-), PX 200 E Lusso, Arcobaleno VSX1T (83-), PX 200 E VSX1T (-86), PX 200 E VSX1T (-97), Vespa 200 Rally VSE1T, Cosa 200 CLX (VSR1T300), 200 DS (motor 9DS), PX 200 Iris (motor 73M), PX 200 Iris (motor 76M), PX 200 Iris (motor 77M), TX 200, 200 DN (motor 9DN) |
| Značky: | Vespa klasická, Vespa (Piaggio), MotoVespa |
| Univerzální: | Ne |
| Univerzální díl: | Ne |
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.